Hästänkling....

Denna veckan passade E på att åka till Sundsvall med jobbet. Vad innnebär det då? Jo, att jag är ensam med barn och hästar med allt vad det innebär...en sk hästänkling. 

I söndags var det ridning för A med Moria. Det var bara att ta sig i kragen och åka dit. Jag och båda barnen fick fixa iordning Moria tillsammans. H kom dit och red M lite innan A och M fick jobba ordentligt. Perfekt att H kan komma nån gång i veckan och jobba igenom hästen. Efter detta var det dags för mig att fixa kaninburen och barnen passade på att ta ett bad. När det sedan var dags för kvällsmat var det  "ingen" som orkade laga mat...det blev en tur till pizzeria Arena. Det blev en L special, en Vesuvio med kebabsås. 

På måndagen var det sedan L:s tur att ta sig an Kurre. A fick agera ridlärare. Det blev många övningar för ekipaget. A stod i mitten och dirigerade, stå upp i sadeln, sitt ner, bryt av.... (null)


När det sedan blev tisdag blev det ett riktigt prov för hästänklingen. A skulle rida M tillsammans med några kompisar, passet började redan 15.30 så då är man beroende av kompisar för att lösa skjutsandet till stallet. A fick gå hem efter skolan och sedan byta om lite snabbt innan hon blev hämtad. Det blev att pass under ledning av Susanne. 

 Jag fick sedan åka från jobbet strax före 16 för att hämta L som sedan skulle ha lektion kl 16.45.  Jag hade kommit överens med L att hon skulle komma ut direkt från gymnastiksalen och komma till parkeringen. L kom i full fart springandes med sin ryggsäck och gympapåse. Bra när barnen kommer ihåg vad man bestämt på morgonen. Vi fick raskt åka hem och byta om för att sedan ta oss till stallet. L skulle rida Minella, en vit "stor" häst. Riktigt kul tyckte Linnea...en vit häst har nog vissa likheter med en vit bil, den blir skitig när den är ute och rör på sig...det var bara att göra sitt bästa för att borsta bort all smuts. Barnen inkl mig själv blev helt slut av denna övning...tur att E skulle komma hem senare på kvällen...livet som hästänkling tar på krafterna.😀
(null)

På torsdagen drog barnens gymnastikträning igång. Jag var och kollade under första delen av passet, sedan kom E och tog över. Då passade jag på att vara "extremt" effektiv. Jag tog mig till stallet, fixade vatten och hö till Moria, sen åkte jag till Maxi och handlade, passade på att tanka på Ingo. Såg att bilen blivit riktigt skitig, åkte till Mekonomens tvättanläggning och tvättade bilen för att sedan åka hem och laga mat innan tjejerna kom hem från gymnastiken...puuuh😀

Igår skulle E träffa sin gamla ridgrupp för att gå ut och äta tillsammans med Susanne. Jag och barnen skjutsade E till Pinchos...så då blev man hästänkling igen. Vi tog således en snabb tur till stallet för att kolla läget med Moria och Kurre innan vi åkte hem för lite fredagsmys. 🍕

Idag var det dags för ett pass med Hanna igen och L passade på att rida barbacka på Kurre. L som tycker om enhörningar hade försett Kurre med ett rosaglitttrigt enhörningshorn. Mamma kan man rida baklänges i galopp var en fråga från en 7 åring sittandes på hästryggen utan sadel med båda armarna sträckta rakt ut utan att hålla i tyglarna...

(null)