Den ”magiska” 2,5-faktorn, vad är det?
Hur kommer det sig att allt tar så mycket längre tid i stallet än det logiskt borde göra? Säg såhär, rent matematiskt borde man kunna  göra iordning en häst på 15 min, rida i 45 min och borsta av hästen på max 10 min dvs på en dryg timme från att man anländer till stallet borde man kunna åka därifrån... men det tar alltid mycket längre tid, eller? 

Det måste ju finnas en eller flera orsaker till detta fenomen, kan det vara att; 
1. Den tidsuppskattning som jag gör är helt fel? 
2. Man gör saker i ett långsammare tempo än vad man faktiskt kan? 
3. Man hittar andra saker som också ska göras? Det finns alltid nåt att göra. 
4. Man behöver gosa lite extra med alla andra hästar än sin egen? 
5. Man hittar nån att prata med?
6. Man hjälper nån annan att tex hålla en häst?
7.  Hästen trilskar och vill inte alls göra som du vill? 
8. Nån har köpt en ny pryl som man måste utvärdera, borde inte jag också ha en sån? 
9. Man vill vara på plats länge för att det helt enkelt är både roligt och trevligt i stallet😀

Jag antar efter lite analys att det nog är en kombination av ett antal av ovanstående punkter, eller rent av alla i vissa fall. Det jag också har kommit fram till att tidsfaktorn som gäller för att stallbesök är mellan 2-2,5, ibland högre, dvs det tar alltid ca 2,5 gånger längre tid i stallet än det "borde"....hur man än försöker så tar det oftast minst dubbelt så lång tid..

Senaste nytt gällande Moria och A är att det börjar lossna ännu mer nu, det är mer avslappnat och kontrollerat. Idag var det både skritt, trav, galopp, serpentinbågar och volter mm 👍. Det är kanske just därför man är 2,5 gånger längre tid i stallet än man behöver, just för att få känna känslan av att utvecklas och att klara nåt man inte kunnat innan, helt enkelt att lyckas😀. 
(null)
















#1 - Anonym

Hur många timmar har ni på ett dygn?!?! ☀️🌙🌘
Vi behöver djur och tamdjuren behöver oss! 🐴🐶🐰
Hunden kan man kela med i soffan men hästen är det lättare att gosa med i stallet 😉😅
Kram