Vad lär man sig i stallet egentligen?
(null)

Idag blev det lite stimmigt på ridklubben. Det var nämligen så att E var på jobbet och L skulle rida Kurre och A skulle ha teorilektion. Lugnt till en början tänkte jag, teorilektion då behöver man ju inte förbereda så mycket innan... det visade sig vara fel, det var nämligen tömkörning på A:s lektion. Första tanken var att då har man väl EN häst och visar på och sen får alla i gruppen testa på den , så var det inte...alla skulle ha en varsin häst och alla skulle ha på sig en tömkörningsgjord. Det blev att "akutfixa" M, tur att vi fick lite hjälp av JS😀. 

A var lite pirrig då det var första gången som hon tömkörde och vi visste inte hur Moria skulle reagera på detta....det gick hur bra som helst enligt A. Jag hann inte kolla på lektionen för jag höll ju på att hjälpa L och Kurre i det andra ridhuset.  
Apropå det så fick jag och Linnea fixa ett eget ridpass, vi började såklart med att skritta fram, sen var det lite trav, vi körde volter, vi red snett igenom och vi vände rätt upp på medellinjen, gjorde avbrott och red slalom mm. L blev nöjd,  Kurre blev nöjd och jag kände mig också nöjd. Hade ju precis klarat av att ha två tjejer och två hästar på två lektioner samtidigt 😀🐴. 
Funderade lite på vad man lär sig i stallet, idag fick vi öva på att vara självständiga och att kunna vara flexibel då man ställs inför nya uppgifter med kort varsel. Mycket bra saker att kunna sen när man växer upp och ska ge sig ut i 
arbetslivet. 
En sak till man lär sig i stallet är att man måste hjälpas åt och stötta varandra. Detta fick jag ett bra exempel på att L kan idag. Det var nämligen en person på hennes skola som några andra elever inte var riktigt snäll mot. Då hade L sagt åt dem att sluta. Tufft av en liten tjej i ettan att säga till några grabbar i tvåan. 
Det finns nog fler barn som skulle ha nytta av lite stalltjänst och att umgås med hästar, de har nämligen lite att lära..,.