All by myself....
Som texten går i den den klassiska låten "All by myself" kände jag mig i stallet idag..... jag alldeles själv var jag ju såklart inte. A+ L var ju där och en massa andra barn och föräldrar och ridlärare. Men E var inte med idag då det var Pay  and Jump på Vetlandaortens ryttarförening. 

Idag fick alltså ponnypappan hålla koll på två barn, två hästar, två starttider, två framridningar, 2 betalningar osv. Man kan lätt känna sig lite otillräcklig när man ska hjälpa ett barn med en sak och sen ska man såklart filma en runda med det andra barnet samtidigt. Ett barn på framridning och ett barn inne på banan....detta är multitasking på hög nivå😀🐴. 

På samma tema att klara sig själv så fick såklart alla som skulle hoppa idag hjälpa till att bära fram alla bommar och bomstöd. En övningar i att klara sig själv och att samarbeta med andra på samma gång. 

(null)


Efter det var det dags att sadla hästarna och rida fram till framhoppningen. Idag fick således barnen klara sig lite mer själva. Det var en bra övning för att faktiskt komma på att det här kan jag faktiskt, jag behöver inte hela tiden ha nån vuxen "bredvid". 

E passade på att åka iväg med ett gäng tjejer på en "långtur" med islandshästar. En riktigt perfekt dag att ge sig ut i skog och mark med dessa "orädda" hästar. Det fick bli en del av morsdags presenten från familjen. Lite egen tid på hästryggen, all by herself...😀