Stallservice AB
(null)

Att vara ponnypappa innebär att man får göra uppgifter som man kanske inte gjort innan. Den största skillnaden mot livet utanför stallet är kanske att man helt plötsligt får finna sig i att barnen kan mycket mer än mig och att man mer fungerar som en "assistent". När lärde sig barnen allt detta egentligen? 

Fortsatte fundera på vad man gör i stallet och ridhuset och kom fram till ett tjänsteutbud som man skulle kunna erbjuda. Man kan ju tex hjälpa till att  bära, packa, sadla, putsa, tränsa, tvätta, hämta, tömma, fylla, rykta, borsta, kratsa, kamma, fläta, fodra, klippa, mocka, leda, hålla, titta, hjälpa, longera och coacha. 

Företagsnamnet skulle kunna vara Stallservice AB, frågan är bara vem som skulle vilja utnyttja tjänsterna? Troligtvis bara de egna barnen, och de nyttjar ju redan alla tjänster utan ett betala...för det är ju vi föräldrar som både betalar och utför tjänsterna. Smart uträknat av den yngre generationen👍. 

Nu är det ju inte så att barnen inte gör nåt av ovanstående, snarare tvärtom de sliter och kämpar med allt för att det ska fungera på ett bra sätt när man är på plats i stallet. Det är nog snarare så att vi som föräldrar fortfarande vill känna oss behövda och då erbjuder jag nog mina tjänster i Stallservice AB med glädje för att få känna mig behövd vara delaktig i mina barns liv😀.