Resan fortsätter
Klockan ringer redan 06.45, trots att det är söndag morgon....Varför gå upp så tidigt på en helg? Jo det är dags för Pay and Jump på ridklubben. Både A och L ska vara med denna gång. L på Kurre och A på Minella. E får stå för allt gällande fixande av hästar medan jag får ta mig an serveringsuppdraget i cafeterian🥨. 

Under en P&J är det såklart många som är både hungriga och fikasugna så det var fullt drag i serveringen denna höstdag. Populärast denna dag var inte helt oväntat en kopp med varmt kaffe, tätt följt av en varm ost&skink toast. Att man sedan själv glömmer bort att äta medan man är där gjorde att lunchen fick inhandlas på McDonald’s...till glädje för barnen. 🍔🍟

Så till själva tävlingen, L inledde starkt med att hoppa Kurre över 30cm höga hinder, ibland i trav och ibland i galapp. L gillar verkligen att galoppera, skulle såklart kännas ännu bättre för en lite orolig förälder om det gick lite långsammare ibland....A hoppade lugnt och säkert över sina 50 cm höga hinder på Minella. Riktigt kul att se den utveckling som båda barnen gör. Efter tävlingen sa L att nästa gång vill jag rida hela banan i galopp...puuuh vad ska det bli av detta barn??😀. Extra kul denna P&J var att Harri Aristo hade byggt banan....Harri har väldigt mycket erfarenhet av banbygge och har bland annat gjort det på tävlingarna i Scandinavium. 

Under eftermiddagen är det sedan dags för L att rida sin vanliga ridlektion, det var Kurre även nu som fick göra L "sällskap". När lektionen nästan var slut skulle de bara gå ut en sväng på anläggningen och då fick jag följa med..,på vad jag trodde skulle bli en lugn skrittrunda... det blev det inte, det skulle både travas och hoppas över ett hinder ute så det var ju bara att hänga på. L skrattade nästan så att hon kiknade när vi skulle trava runt dressyrbanan och jag fick springa med..,tydligen kul att se sin pappa springa runt i gruset och hoppa hinder👍. 

A fick en stund på Moria tillsammans med Susanne, och nu börjar A+M hitta ett bättre samspel. Lite mer nytt för Moria är att hon fått en kompis, en fjording som heter Fenella att dela hage med och vi har fixat en boxskylt som vi ska sätta upp. Tips från Jan M var att gå in på en hemsida som heter Blå basen så fanns det möjlighet att söka på Moria och få med ursprung mm på boxskylten. ....så var helgen slut för denna gång och det är dags att gå till sitt vanliga jobb igen...😀
(null)



(null)









#1 - Anonym

Oj, oj så ett veckoslut kan se ut! 😉
Tänk så lugnt vi har det som bara har hund😅
Lördag på Viberga för PRO och söndag på Majkens 9-årskalas. 🎂
Så roligt att läsa din blogg Pontus.
Har jag tur kan du läsa mitt svar 😂
Kram😍