Nej, jag åkte dit....*4
Igår skulle jag bara skjutsa A till sin vanliga ridlektion. Vi kom lite lagom stressade dit eftersom vi var tvungna att fixa lite hemma först, tex ta hand om kaninerna som vi har. De skulle ut och skutta och buren skulle städas, mat skulle fixas osv. Ungefär som att ha en häst faktiskt, ungefär samma sysslor men lite mindre djur, lite mindre hö och lite mindre att "mocka". 

Barnen hade önskat sig nåt husdjur länge, förhandlingen började på häst, sen hund och sen kanin....barn är bra förhandlare😀. När sen  barnens moster hade kaninungar så var det kört...man kan säga att jag åkte dit.....

Som jag skrivit om tidigare så skulle vi ju inte ha nån häst heller, men nu är vi där och är delfodervärd till Moria, dvs jag åkte dit ännu en gång...

Tillbaka till gårdagen, råkade se ett inlägg från Hvetlanda ridsport på Facebook om västar från Kingsland, prissänkt från 1299kr till endast 500kr, vilket kap tänkte jag och köpte mig en snygg blå väst, åkte alltså jag dit igen, jag handlade ju nåt som jag inte skulle ha...men är man en Kingslandpappa så är man tänkte jag😀. 

När jag ändå var i ridsportaffären frågar de, skulle du även hämta det som din fru beställt? Va, mer grejer till hästen? ?? Jo det var det tydligen, ett varmare täcke, ett par benskydd till bakbenen och så en sån där "sadelpinne" att hänga sadeln på hade beställts...så då åkte jag dit igen, för det var ju jag som fick betala....

Idag tillbringas dagen föga förvånande på ridklubben, det är Ridskole-DM här på VRF och det arrangeras av Smålands Ridsportförbundet. Ett antal ryttare som kommit hit från olika klubbar i distriktet för denna tävling. Såklart behöver behöver de lite fika och mackor så då är det ju bara att fixa det, idag tillsammans med Anette G, vilket bra team 😀. 
Många av de tävlande och deras föräldrar är nog ute och tävlar för första gången....och jag såg mig själv där snart...så det är väl bara att vara beredd på att. "åka dit" en 5:e gång.....
(null)




#1 -

Ja,ja så det kan gå😉😅 Du och Carolina var också duktiga förhandlare när ni var barn och förhandlade med mig och pappa😂 Förresten är ni fortfarande bra på att förhandla med oss 🤣🤣
Jag antar att vi hamnar i stallet nästa gång vi åker till Vetlanda. 🐴🤔
Kram från kingslandpappans mamma